29.06.2012

250 km hızında giden motosiklet şok

Brezilya'da sürat motosikleti kullanan bir sürücü, saatte 250 kilometre hızla giderken aniden eline dolanan zehirli yılan sebebiyle şoka girdi.  Kaynak

27.06.2012

ASELSAN Stinger

Türkiye'nin ilk milli hava savunma sistemi olan Kaideye monteli Stinger füzelerinin teslimatları tamamlandı. ASELSAN'ın geliştirdiği sistem sayesinde Stinger füzeleri, monte edildiği araç hareket halindeyken de tam isabetle atış yapabiliyor.
Stinger füzelerinin menzili 6-7 kilometre. Sistemin iki çeşidi var. Atılgan ve Zıpkın. Zıpkın, sabit tesislerin ve askeri birliklerin korunması için geliştirildi. Atılgan ise, hareket halindeki zırhlı birliklerin havadan gelecek saldırılarda en güçlü kalkanı. Monte edildiği zırhlı ve paletli aracın durmasına gerek kalmadan ateş edebiliyor. Sistem, radar ve gözle görülebilir hedeflere karşı da üzerindeki kamera sayesinde hedefe kitlenerek çalışıyor. Sistemin kullanılabilmesi için gün ışığı da şart değil. Gece koşullarında da hedefini tam isabetle buluyor. Sistem şimdilik daha çok iç güvenlikte kullanılacak. ASELSAN bu sistemden Hollanda Kraliyet Ordusu için de 18 adet üreterek teslimatını tamamladı.

Bu video Adobe Flash Player'ın son sürümünü gerektirmektedir.

Adobe Flash Player'ın son sürümünü indirin.


Kaynak :Cnnturk

26.06.2012

Mistik ejderhası mini denizaltı 7 bin metreye daldı


Ulusal basındaki haberlere göre,Çin'in okyanusun derinliklerinde insanlı keşif kabiliyetine ulaştığı belirtildi.Dünyada 90 civarındaki insanlı denizaltının sadece 12'si 1000 metreye dalış yapabiliyor ve birkaçı bu seviyenin altına inebiliyor. Çin' den önce ABD, Japonya, Fransa ve Rusya 6 bin metreye dalabilmişti. Ciaolong'un geliştirilmesine 2002 yılında başlanmış ve 2009'daki ilk test dalışında bin metre seviyesine inilmişti. Yetkililer, Ciaolong'un 5 yıl içinde birkaç pilot bilimsel keşifte kullanılmasının planlandığını belirtiyor. Çin'in derin denizlere dalma teknolojisinin açık bir kaynak olduğunu sık sık vurgulayan yetkililer, yabancı bilimadamlarının da Ciaolong denizaltısını araştırmalar için kullanılabileceğini kaydediyor. Ciaolong'un baş tasarım yardımcısı Sui Veyçıng, Ciaolong'un 7 bin metreye dalışının kendilerini daha emin hale getirdiğini ve bir gün 11 bin metrede serbestçe seyir yapabileceklerini ifade etti. Kaynak

24.06.2012

50 Gigapiksel Fotograf Makinesi Hazır


Kuzey Carolina'daki Duke Üniversitesi ekibine göre AWARE2 isimli prototip aygıt, çözünürlüğü 50 gigapixel'e kadar ulaşan fotoğraflar çekebiliyor.
50 gigapiksel 50 bin megapiksel'e eşit. Makine, 98 minik kameranın bir cihazda bir araya getirilmesi ile çalışıyor. 
Fotoğraf makinesi, Duke Üniversitesi'nin Pratt Mühendislik Okulu'ndan mühdendis David Brady ve profesör Michael J. Fitzpatrick tarafından geliştirildi. Brady ve Fitzpatrick'e Arizona ve Kaliforniya Üniversitelerinden bilim adamları da eşlik etti. 
Proje, Darpa olarak bilinen ABD Savunma Gelişmiş Araştırma Projeleri Kurumu tarafından finanse edildi. Prototip kameranın kendisi 76.2 santimetre kare ve derinliği 50.8 santim. Brady, "Mikrokameraların her biri, görüş alanının farklı noktalarından bilgi yakalıyor. Esasen bir bilgisayar işlemcisi bütün bu bilgiyi, oldukça detaylı bir görüntüye dikiyor. Makine bir çok durumda fotoğrafçıların göremeyip, daha sonra fotoğrafın kendisine baktıklarında farkına vardıkları görüntüleri yakalıyor" dedi.
5 yıl için piyasadaki tüketicilere yönelik çoğu fotoğraf makinesi, 8'den 40 megapiksel'e kadar fotoğraf çekebilmekte. Pikselleri bireysel veri "noktaları" olarak tanımlamak mümkün, ve piksel ne kadar yüksek olursa, görüntünün çözünürlüğü de o kadar iyi oluyor.
Araştırmacılar, fotoğraf makinelerinin elektronik parçaları küçülmeye devam edip daha verimli hale geldiği sürece, önümüzdeki beş sene içerisinde yeni nesil gigapiksel kameraların sıradan tüketici tarafından erişilebileceğini düşünüyor. Kaynak

Karadeniz Bölgesinde ters fay var


Kandilli Rasathanesi'nin yıllık deprem kayıtları, Karadeniz'in 10 kilometre kadar açığından kıyıya paralel olarak uzanan ters bir fayın varlığını kanıtladı.

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman Bektaş, “Kandilli Rasathanesi'nin yıllık deprem kayıtları, Karadeniz'in 10 kilometre kadar açığından kıyıya paralel olarak uzanan ters bir fayın varlığını kanıtlamıştır” dedi.
Bektaş,  Maden Tetkik Arama (MTA) Genel Müdürlüğü tarafından güncellenen Türkiye Diri Fay Haritası'nın Enerji ve Tabii kaynaklar Bakanı Taner Yıldız tarafından kamuoyuna açıklandığını anımsattı.  

Haritanın Karadeniz Bölgesi için risk olduğunu savunan Bektaş, “Çünkü bu harita, Karadeniz'de deprem üretme kabiliyeti olan ve bölge için risk oluşturacak fayları içermiyor” diye konuştu.    
Kandilli Rasathanesi'nin yıllık deprem kayıtlarının, Karadeniz'in 10 kilometre kadar açığından kıyıya paralel olarak uzanan ters bir fayın varlığını kanıtladığını ifade eden Bektaş, “Öte yandan Doğu Karadeniz'de TPAO ve BP tarafından sürdürülen petrol arama çalışmaları sonucunda Karadeniz Fay Sistemi ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmuştur. Kandilli kayıtları ve uydu verileri, TPAO ve BP tarafından saptanan denizdeki Karadeniz fay sistemine ait Trabzon ve Rize aktif faylarının olasılıkla karada da devam ettiğini göstermektedir” diye konuştu.
Deprem Dairesi Başkanlığı'nın haritalarına göre son 100 yıl içerisinde Karadeniz fayı üzerinde büyüklüğü 5 ve 5'den büyük 4 deprem olduğunu belirten Bektaş, “Bunların en büyüğü 6.6 büyüklüğündeki 1968 yılında yaşanan Amasra-Bartın depremidir. Amasra-Bartın'da, karadan yaklaşık 10 kilometre açıkta, ters fay özelliğindeki Karadeniz fayı üzerinde oluşan deprem 29 kişinin ölümüne, 2 bin 100 binanın yıkılmasına, küçük çapta tsunami oluşumuna ve sahil kesiminin yükselmesine neden olmuştur” dedi.
Son günlerde gündeme gelen sağlıklı kent dönüşümü için bölgenin gerçekçi deprem riskinin saptanmasının hayati önem taşıdığını dile getiren Bektaş, “Örneğin yeni fay haritasında, birinci derece deprem bölgesinde yer alan, 1968 depremiyle ağır hasar gören Amasra-Bartın bölgesinde depremi oluşturan fay yoktur. Çünkü fay karada değil, denizdedir. Öte yandan denizdeki faylar da dikkate alındığında uluslararası deprem tehlike haritalarına göre Karadeniz Bölgesi'ndeki binalar, yollar, tünel ve barajlar depreme karşı bugünkünden 3 kat daha fazla güvenli yapılmalıdır” dedi. Kaynak