18.08.2010

Hz. Mevlana Sözlerı (Bazıları)

Ey Hak tâlibi can! Önce ambara giren fâreden kurtulma çaresini ara, ondan sonra buğday toplamaya çalış. Büyüklerin büyüğü olan, gönüllere gönül kesilen sevgili eygamberimizin; "Namaz ancak kalp huzuru ile tamam olur." Hadisini hatırla da nefisten ve şeytandan kurtulmak için kalp huzuru ile namaza başla..! (Hz. Mevlana)
Annesinden yeni doğan yavrunun haline bakmazmısınki, avuçlarını yumar ve sıkar... Sanki, "tuttum dünyayı elimden kaçmasını istemiyorum" diyor... Ölünce avuçlarını açar sanki, "heyhaat! işte görün, elimde avucumda hiç bir şey kalmadı; herşeyimi dünyada bırakıp gidiyorum" diyor... (Ahmed Rifai Hz.)
Yürü, bir an için mezarlıkta sessizce otur. O söz söyleyip şimdi susmuşları gör! Onların topraklarını bir renkte, bir halde görürsün, ama halleri bir değildir ki… (Hz. Mevlana)
Vefa nedir, bilir misin? Vefâ arkanda bıraktığını, giderken yaktığını yabana atmamandır. Vefâ; dostluğun asaletine, bir dua sonrası verilen sözlere, hayallere ihanet katmamandır. Vefâ; ötelerin sonsuz mükafatı karşısında, cehennemi hafife almaman, ulvi güzellikleri dünyaya satmamandır. (Hz. Mevlana)
Ben derdim olduğunda Rabbime benim büyük bir derdim var demem, derdime dönerim ve ey dert benim çok büyük bir Rabbim var derim. Tüm dertlerim Allah'ın büyüklüğü altında aciz kalır ve beni terk eder...
(Hz. Mevlana)
Görüyorumki; evleriniz Rum Kayzeri’nin evlerine, lükse hayranlığınız Kisra’nın tutumuna, servet peşinde koşmanız Karun’un anlayışına, saltanatınız Firavun saltanatına, nefsleriniz Ebu Cehil nefsine, gururunuz Ebrehe’nin gururuna, yaşayışınız sefillerin yaşayışına benziyor. Allah için
söyleyin bana, Muhammedi’den olanlar nerede? (Yahya Bin Muaz

Hiç yorum yok: