1.09.2012

Wolfram Mathematica Programında Kalp Çizmek

Making the world’s knowledge computable Wolfram
Alpha introduces a fundamentally new way to get knowledge and answers— not by searching the web, but by doing dynamic computations based on a vast collection of built-in data, algorithms, and methods.
Mathematica, Wolfram Research tarafından üretilmiş olan, tanınmış bir simgesel matematik yazılımıdır. "Kernel-front end" mantığında çalışır. Çizeysel arayüzlüdür ve denklem girmesi kolaydır. Matematiksel her türlü hesaplamalar yapan genel bir sistem olan mathematica sayısal işlemler yapan bir hesap makinesi gibi de algılanabilir. Bunun yanında sembolik hesaplamalar ve grafik nesneler ile de çalışır. Basic, fortran, pascal ve c programlama dilleriyle de temelde benzerlik taşımaktadır.

Kalpler: 
Aşağıdaki kodu Programa yaz.

Plot[{Sqrt[Cos[x]] Sin[300 x] + Sqrt[Abs[x]] - 0.5 (4 - x x)^0.01, 
  Sqrt[6 - x x] - Sqrt[6 - x x]}, {x, -6, 5}]  
Sonra Shift+Enter tuşuna basınız



İkinci Örnek için Aşağıdaki kodu yazınız:
{ContourPlot3D[(x^2 + 9/4 y ^2 + z^2 - 1)^3 - x^2 z^3 - 
    9/80 y^2 z^3 == 0, {x, -1.5, 1.5}, {y, -1.5, 1.5}, {z, -1.5, 1.5},
   Mesh -> True], 
 ContourPlot3D[(x^2 + 9/4 y ^2 + z^2 - 1)^3 - x^2 z^3 - 
    9/80 y^2 z^3 == 0, {x, -1.5, 1.5}, {y, -1.5, 1.5}, {z, -1.5, 1.5},
   Mesh -> False]}
Sonra Shift+Enter tuşuna basınız

Üçüncü Örnek için ise Aşağıdaki Yazınız:
Manipulate[
 ContourPlot3D[ (x^2 + b y ^2 + z^2 - 1)^3 - x^2 z^3 - a y^2 z^3 == 
   0, {x, -x1, x1}, {y, -y1, y1}, {z, -z1, z1}, 
  Mesh -> nokta], {nokta, {True, False}}, {z1, 1, 3, 0.25}, {y1, 1, 3,
   0.25}, {x1, 1, 3, 0.25}, {a, 9/1280, 1, 9/640}, {b, 9/32, 2, 9/32}]
Sonra Shift+Enter tuşuna basınız

Dördüncü Örnek için ise Aşağıdaki Yazınız:
Manipulate[
 ContourPlot3D[(x^2 + b y ^2 + z^2 - 1)^3 - x^2 z^3 - a y^2 z^3 == 
   0, {x, -x1, x1}, {y, -y1, y1}, {z, -z1, z1}, Mesh -> noktalar, 
  Boxed -> False, Axes -> None, Background -> Hue[arkarenk], 
  ContourStyle -> Hue[renk], 
  Contours -> Automatic], {noktalar, {True, False}}, {{z1, 1.5, 
   "z yönü"}, 1, 3, 0.25}, {{y1, 2.5, "y yönü"}, 1, 3, 
  0.25}, {{x1, 1.5, "x yönü"}, 1, 3, 
  0.25}, {{a, 9/640, "xz katsayısı"}, 9/1280, 1, 9/
  640}, {{b, 1, "yz katsayısı"}, 9/32, 2, 9/32}, {{renk, .9}, 0, 1, 
  0.02}, {{arkarenk, .4}, 0, 1, 0.02}]
Sonra Shift+Enter tuşuna basınız.
Mathematica yoğun hesaplamalar gerektiren işlemler için zaman kayıbını ortadan kaldırmaktadır. Veri analizi, fonsiyonların grafiklerine dair animasyonlar, olasılık işlemlerindeki zenginlik, fizik, kimya, biyoloji ve mühendislikteki çeşitli uygulamalar, görüntü işleme vb. alanlarda Mathematica güçlü bir yazılımdır. Mathematica, yüksek boyutlarda veriyi şaşırtıcı bir şekilde hızlı ve kolay işleyebilen, laplas, fourier dönüşümlerini, ve analizlerini yapabilen, ve bunlar gibi çok çeşitli fonksiyonları kolayca gerçekleştirebilen hazır araçlara sahiptir. Nümerik özelliklerinin yanında, Mathematica cebrik işlemleri yapmayı kolaylaştıran geniş bir araç kutusuna güçlü bir sembolik işlem yapabilme yeteneğine sahiptir. Mathematica notebookları mühendislere hazırladıkları projeleri düzenli ve etkileyici bir formatta sunmaları için uygun yaratılmıştır. Mathematica notebookları, hazırlanan hesaplamaların, analizlerin, formüllerin, ve çizilen grafiklerin otomatik olarak yerleştirildiği interaktif dökümanlardır. Hesaplamaları, analizleri yaptıktan, grafikleri çizdikten sonra, notebook’a kısaca açıklamalar, başlıklar ve görseller ekleyerek, çalışma dökümanları bir sunum haline getirilebilir. Sonuçta Mathematica her türlü hesaplama işlemine uygundur ve bu yüzden web ortamındaki işlemlere çok geniş açılımlar sağlar.
                                                  Kaynak 1 ve Program İndir 1
Konu Buradan Alınmıştır : http://www.warezturkey.net/program/15671-wolfram-research-mathematica-v8000.html#ixzz25AJ3pYuR Rar Şifresi :http://www.warezturkey.net/sss-duyurular/6067-sitemizdeki-dosyalarin-ortak-sifresi-nedir.html

Hiç yorum yok: