24.02.2016

Eğitimde Ekonomik Temelleri

Davranışçı psikolojiye göre eğitim, kişide öğrenme yaşantıları yoluyla istendik davranış değişikleri oluşturma sürecidir.
Yapılandırmacı yaklaşıma göre ise, eğitim, yaşantılar yoluyla, deneyimleyerek, gözlemleyerek, deneme-yanılma yoluyla, kendi bilişsel şemalarını yapılandırma sürecidir.
Ekonomik insan; ihtiyaçların şiddetini ölçebilen, bunları sıraya koyabilen ve sağlayacağı faydayı azami kılacak şekilde sahip olduğu imkânları bu kaynaklara dağıtabilen insan olarak tanımlanabilir. Eğitim ekonomisi kıt kaynakları kullanarak çeşitli eğitim-öğretim hizmetlerinin üretimi, beceri, tutum ve davranışların oluşturulması e üretilen eğitim- öğretim hizmet- lerinin ve bilginin toplumunun çeşitli kesimleri arasında nasıl dağılacağı ile ilgilenir.

Eğitim hakkındaki ders sunumları şu linktedir.

Hiç yorum yok: